Interaktywna bajka sposobem na naukę w sprzyjających dla dziecka warunkach, czyli w ruchu
Witajcie w cyfrowej rzeczywistości! Spełnił się jeden z najgorszych scenariuszy w sferze całej edukacji, powtórka z tegorocznej wiosny… Znowu zmuszeni jesteśmy do wielogodzinnej pracy przed ekranami komputerów, laptopów i tabletów, funkcjonowania wśród dzwoniących bezustannie telefonów i fali niepokojących informacji, które nas zalewają.
Dorośli jakoś sobie z tym poradzą, ale dzieci ?
Pierwszy tydzień pracy zdalnej wiązał się z myślą, że to tylko na chwilę. Mieliśmy nadzieję na szybki powrót do szkół, uczelni i swoich miejsc pracy. Dzieci początkowo były nawet zadowolone z faktu, że są w domu. Jednak po dwóch tygodniach optymistyczne nastroje opadły.
W niezmienionej formie odbywają się tylko zajęcia w przedszkolach i oddziałach klas 0 w szkołach podstawowych.
W tej sytuacji świetnym rozwiązaniem dla najmłodszych jest nauka w ruchu na podłodze interaktywnej. Sprawdzonym i bezpiecznym dla dzieci narzędziem dydaktycznym jest „Magiczny Dywan” onEvo” Bezdotykowe urządzenie, stworzone do edukacji, rewalidacji i zabawy, angażujące zmysły wzroku, słuchu, równowagi, usprawniające motorykę małą i dużą.
Na szczególne wyróżnienie zasługuje pakiet gier pt. „Piracka Bajka Stasia i Zuzi.” To połączenie świetnej zabawy i nauki, dające jednocześnie nauczycielowi gotowy scenariusz zajęć na całą godzinę lekcyjną. Prowadzący zajęcia ma do wyboru nie tylko samą grę, ale także wybór poziom jej trudności, który może dostosować do poziomu i potrzeb uczniów swojej klasy lub grupy przedszkolnej.
Gry interaktywne, które posiadają wyjątkowy klimat
Pierwsza gra wprowadza uczestników w piracki klimat. Dzieci mogą puścić wodze fantazji i wybrać stroje dla wybranej przez siebie postaci. Narratorem i przewodnikiem całej wyprawy jest piękna
i mądra, duża, kolorowa papuga.
Liczenie kokosów – w kolejnej odsłonie przygody dzieci poznają kapitana Siwobrodego. Pomagają mu załadować na statek odpowiednią ilość kokosów, które przydadzą się podczas morskiej podróży.
Dziurawe beczki – oczywiście na morzu potrzebna jest również słodka woda, dlatego następnym zadaniem młodych piratów będzie zapakowanie jej do beczek i wniesienie na pokład. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ niektóre beczki mają dziury. Ochotnicy muszą je szybko zatkać,
policzyć i włożyć do ładowni.
Zbieranie bananów – w kolejnej grze trzeba policzyć i wnieść na statek banany, które uwielbia pokładowa małpka. Należy jednak uważać, aby było ich dokładnie tyle ile pokazuje tabliczka, żeby nie dopuścić do przeładownia statku.
Zbędny balast – gdy na pokładzie znajdzie się za dużo ładunków, dzieci będą musiały wykazać się logiką, wybrać i wyrzucić z pokładu niepotrzebne rzeczy.
Sztorm – gdy odpowiednio załadowany statek odbije od brzegu, pogoda staje się burzowa i nasi dzielni podróżnicy będą musieli w kolejnej grze wykazać się nie lada szybkością i równowagą, aby nie wypaść za burtę.
Ryby na pokładzie – sztorm pozostawi na statku duży bałagan, będą po nim skakać ryby, więc kolejnym zadaniem dzieci będzie ich wyzbieranie do wiaderek.
Naprawa żagli – na tym jednak kłopoty się nie skończą, gdyż wiatr pozrywał żagle. Dlatego dzielni majtkowie muszą je szybko naprawić.
Poszukiwanie zwierząt – w kolejnej planszy dzieci będą musiały wykazać się koncentracją i wspaniałą znajomością zwierząt.
Życie zwierząt – w następnej grze należy wskazać gdzie mieszkają poznane zwierzęta.
Dżungla – teraz jeszcze trzeba będzie przedrzeć się przez gęstą dżunglę, odcinając niebezpieczne liany.
Wieloryb – po drodze spotkamy jeszcze wieloryba, który utknął na plaży. Wspólnymi siłami będziemy musieli mu pomóc wrócić do morza. Niestety to nie będzie jedyne uwięzione zwierzę na tej wyspie…
Tygrys – spotkamy również tygrysa, złapanego w sidła kłusowników. W kolejnej grze wyciągniemy go
z wielkiego dołu, a on w zamian zabierze nas do miejsca, w którym zakopano skarb.
Odkopywanie skarbu – to będzie ostatnia plansza-Odkopywanie Skarbu, także wszystkie ręce do pracy i kopiemy 🙂
Dzieci przeżyją ciekawą przygodę wcielając się w postacie Zuzi i Stasia. Jednocześnie wykonają wiele zadań aktywujących funkcje poznawcze i doskonalących aparat ruchowy. Ciekawa grafika zapewni przyjazne doznania i pozytywne emocje podczas całej podróży bohaterów bajki.
Serdecznie zapraszam do zapoznania się z ofertą dostępnych pakietów edukacyjnych onEvo pod adresem: https://onevofloor.com