Interaktywna bajka sposobem na naukę w sprzyjających dla dziecka warunkach, czyli w ruchu

pirackie przygody

Witajcie w cyfrowej rzeczywistości! Spełnił się jeden z najgorszych scenariuszy w sferze całej edukacji, powtórka z tegorocznej wiosny… Znowu zmuszeni jesteśmy do wielogodzinnej pracy przed ekranami komputerów, laptopów i tabletów, funkcjonowania wśród dzwoniących bezustannie telefonów i fali niepokojących informacji, które nas zalewają.

Dorośli jakoś sobie z tym poradzą, ale dzieci ?

Pierwszy tydzień pracy zdalnej wiązał się z myślą, że to tylko na chwilę. Mieliśmy nadzieję na szybki powrót do szkół, uczelni i swoich miejsc pracy. Dzieci początkowo były nawet zadowolone z faktu, że są w domu. Jednak po dwóch tygodniach optymistyczne nastroje opadły.

W niezmienionej formie odbywają się tylko zajęcia w przedszkolach i oddziałach klas 0 w szkołach podstawowych.

W tej sytuacji świetnym rozwiązaniem dla najmłodszych jest nauka w ruchu na podłodze interaktywnej. Sprawdzonym i bezpiecznym dla dzieci narzędziem dydaktycznym jest  „Magiczny Dywan” firmy „Funtronic.”  Bezdotykowe urządzenie, stworzone do edukacji, rewalidacji i zabawy, angażujące zmysły  wzroku, słuchu, równowagi, usprawniające motorykę małą i dużą.

Na szczególne wyróżnienie zasługuje pakiet gier pt. „Piracka Bajka Stasia i Zuzi.” To połączenie świetnej zabawy i nauki, dające jednocześnie nauczycielowi gotowy scenariusz zajęć na całą godzinę lekcyjną. Prowadzący zajęcia ma do wyboru nie tylko samą grę, ale także wybór poziom jej trudności, który może dostosować do poziomu i potrzeb uczniów swojej klasy lub grupy przedszkolnej.

gra pirackie przygody

Gry interaktywne, które posiadają wyjątkowy klimat

Pierwsza gra wprowadza uczestników w piracki klimat. Dzieci mogą puścić wodze fantazji i wybrać stroje dla wybranej przez siebie postaci. Narratorem i przewodnikiem całej wyprawy jest piękna
i mądra, duża, kolorowa papuga.

Liczenie kokosów – w kolejnej odsłonie przygody dzieci poznają kapitana Siwobrodego. Pomagają mu załadować na statek odpowiednią ilość kokosów, które przydadzą się podczas morskiej podróży.

Dziurawe beczki – oczywiście na morzu potrzebna jest również słodka woda, dlatego  następnym  zadaniem  młodych  piratów będzie zapakowanie jej do beczek i wniesienie na pokład.  Nie jest to jednak takie  proste,  ponieważ  niektóre  beczki  mają  dziury. Ochotnicy muszą je szybko zatkać,
policzyć i włożyć do ładowni.

Zbieranie bananów – w kolejnej grze trzeba policzyć i wnieść na statek banany, które uwielbia pokładowa małpka. Należy jednak uważać, aby było ich dokładnie tyle ile pokazuje tabliczka, żeby  nie dopuścić do przeładownia statku.

Zbędny balast – gdy na pokładzie znajdzie się za dużo ładunków, dzieci będą musiały wykazać się logiką, wybrać i wyrzucić z pokładu niepotrzebne rzeczy.

Sztorm – gdy odpowiednio załadowany statek odbije od brzegu, pogoda staje się burzowa i nasi dzielni podróżnicy będą musieli w kolejnej grze wykazać się nie lada szybkością i równowagą, aby nie wypaść za burtę.

Ryby na pokładzie – sztorm pozostawi na statku duży bałagan, będą po nim skakać ryby, więc kolejnym zadaniem dzieci będzie ich wyzbieranie do wiaderek.

Naprawa żagli – na tym jednak kłopoty się nie skończą,  gdyż wiatr pozrywał  żagle.  Dlatego  dzielni  majtkowie  muszą  je szybko naprawić.

Poszukiwanie zwierząt – w kolejnej planszy dzieci będą musiały wykazać się koncentracją i wspaniałą znajomością zwierząt.

Życie zwierząt – w następnej grze należy wskazać gdzie mieszkają poznane zwierzęta.

Dżungla – teraz jeszcze trzeba będzie przedrzeć się przez gęstą dżunglę, odcinając niebezpieczne liany.

Wieloryb – po drodze spotkamy jeszcze wieloryba, który utknął na plaży. Wspólnymi siłami będziemy musieli mu pomóc wrócić do morza. Niestety to nie będzie jedyne uwięzione zwierzę na tej wyspie…

Tygrys – spotkamy również tygrysa, złapanego w sidła kłusowników. W kolejnej grze wyciągniemy go
z wielkiego dołu, a on w zamian zabierze nas do miejsca, w którym zakopano skarb.

Odkopywanie skarbu – to będzie ostatnia plansza-Odkopywanie Skarbu, także wszystkie ręce do pracy i kopiemy 🙂

Dzieci przeżyją ciekawą przygodę wcielając się w postacie Zuzi i Stasia. Jednocześnie wykonają wiele zadań aktywujących funkcje poznawcze i doskonalących aparat ruchowy. Ciekawa grafika zapewni przyjazne doznania i pozytywne emocje podczas całej podróży bohaterów bajki.

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z ofertą dostępnych pakietów edukacyjnych firmy „Funtronic” pod adresem: https://funtronic.eu/

    Write a comment