Jaką podłogę interaktywną wybrać? cz. 1, czyli jakie urządzenia i edukacyjne gry dla dzieci są odpowiednie?

edukacyjne gry dla dzieci

Z wyborem podłogi interaktywnej jest trochę jak z małżeństwem. Wybiera się raz i to do końca, naszego lub jej :), akceptując wszystkie jej zalety, a przede wszystkim wady, o których sprzedawcy zazwyczaj nie mówią. Omówimy cechy, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie obecnie dostępnych na naszym, polskim, rynku podłóg interaktywnych. Warto zaznaczyć, że dotyczy to sytuacji na początek roku 2019.

Nie zamykaj się na przyszłość!

Tak, jak powyżej, wybór podłogi interaktywnej następuje na długie lata. Decyduje o tym głównie wysoka cena urządzenia. Nie ma się jednak co łudzić, taniej raczej nie będzie. Co z tą przyszłością? Może starsi czytelnicy pamiętają początkowe lata komputeryzacji, gdzie do wyboru mieliśmy takie maszyny jak Spectrum, Atari czy Commodore? Każda miała swoje zalety i… niepowtarzalne gry czy programy, które nie działały na innej platformie. Otóż sytuacja z podłogami interaktywnymi jest analogiczna. Raz wybrana przywiązuje użytkownika do producenta i jego oprogramowania. Jeżeli jest ono niepowiększane lub rozwija się wolno, to nawet zakup najtańszej propozycji, ale nie rozwijanej, będzie bardzo złą decyzją! Należy pamiętać, że programy mogą się znudzić dzieciom, czy nauczycielom, lub placówka będzie posiadała kolejne potrzeby, np.: w zakresie dzieci z orzeczeniami, autystycznymi, zmianą profilu, rozwijania dodatkowych pasji wśród opiekunów, itp..

Najtańsze, nie zawsze najlepsze.

W ten sposób doszliśmy do ceny. Zazwyczaj oscyluje ona w zakresie 7000 – 8500 zł netto. Podaję netto, bo placówki edukacyjne w Polsce, w tym prywatne, mogą zakupywać podłogi interaktywne, wybranych producentów, z 0% VAT. Co z tego, że kupimy najtańszy model, jak jego oprogramowanie będzie ograniczone, a my sami zostaniemy omamieni dużą ilością zasobów przy samym zakupie urządzenia? Unikajmy tego, a więc warto zaznaczyć, iż każda podłoga ma mniej, lub bardziej, określoną konfigurację podstawowych zasobów (niestety na rynku przyjęło się kolokwialne określenie gier), które nabywany jako standardowe wyposażenie, i które wynoszą ok. 50. Warto pokusić się o zapytanie producenta, ile wynosi jego cała biblioteka zasobów na kupowane urządzenie oraz zwrócić uwagę czy te gry różnią się, między sobą, mechanizmami interakcji czy tylko grafiką. Niektórzy dostawcy, aby szybko podgonić zaległości w ilość oferowanych zasobów, oferują te same mechanizmy w grach, zmieniając tylko ich grafikę. Zaliczają taką protezę jako nową grę. Musimy też sprawdzić, jak zasoby dzielą się na pakiety tematyczne, np.: rewalidacyjne, czy kodowania. Jak często one powstają? Czy firma planuje i kiedy stworzyć kolejne? Podłoga interaktywna to nie tylko zabawka, ale zaawansowane urządzenie wykorzystujące m.in. edukacyjne gry dla dzieci i rewalidacyjne, z konkretnymi obszarami działania.

    Komentarze