Jaką podłogę interaktywną wybrać? cz. 3, czyli wzbogacony konspekt zajęć i zajęcia rewalidacyjne

zajęcia rewalidacyjne

Dodatkowe pakiety, ale czy faktycznie?

Dodatkowe pakiety mogą wzbogacić możliwości wykorzystywania podłogi interaktywnej o nowe obszary.Sprawdzi to się szczególnie podczas lekcji i zajęć pozaszkolnych. Dobrze przygotowany konspekt zajęć w połączeniu z  dedykowanym pakietem mogą przynieść znacznie lepsze rezultaty niż w przypadku dostępnych standardowych rozwiązań. Najbardziej popularne są tak zwane pakiety ogólne rozwojowe, które dedykowane są uczestnikom w różnym wieku. Do takich zasobów należy „piłka nożna” czy też „woda”. Korzystać może z nich każdy, a sposób obsługi jest samoistny. Jedynie od opiekuna zależy, co będziemy z takim zasobem robić. To zarazem największa grupa zasobów.

Pakiety edukacyjne mamy podzielone na kategorie wiekowe, z podziałem obowiązującym w polskiej edukacji, czyli na dzieci przedszkolne, edukację wczesnodziecięcą (klasy 1-3 szkoły podstawowej) oraz edukację szkolną (klasy 4-8). Nie spotkałem się z zasobami dedykowanymi dla szkół średnich. Warto zwrócić uwagę na bogactwo pakietu, zakres tematyczny (przedmioty), zgodność z podstawą programową, czy jego zaawansowanie. Niestety, często ilość nie idzie tutaj w parze z jakością.

Pakiety językowe, które obecnie zaczynają się i kończą na języku angielskim. Warto zainteresować się ilością słów do przyswojenia, czy jest on atrakcyjny dla dzieci i rozwojowy, oraz czy powstają kolejne pakiety, które dają możliwość postępu w nauce wraz ze wzrostem umiejętności dzieci.

Pakiety rewalidacyjne są wręcz stworzone, by wykorzystywać je wraz z podłogą interaktywną! Jednak uwaga! Bardzo często firmy oferują pakiety przygotowane pod zajęcia reawalidacyjne, nie mając ich w swojej ofercie! To, co ma pomagać dzieciom z dysfunkcjami, okazuje się zlepkiem programów ze standardowych pakietów, ze zmienioną tylko nazwą. Przy zakupie warto poświęcić trochę więcej czasu na rozpoznanie tego zagadnienia. A jeżeli informacji o tych pakietach nie ma na stronie WWW, to należy producenta poprosić o opisy tych pakietów! Zestawy te, przez firmy profesjonalnie podchodzące do zagadnienia, są bardzo zróżnicowane i to zarówno pod kątem dostępnych zasobów, jak i także przeznaczenia pakietów. Najbardziej zaawansowane to wręcz roczne terapie grupowe dla dzieci np. z autyzmem czy zespołem aspergera. Są one także najdroższe. Mimo to jest to wydatek jednorazowy, a pakiet można wykorzystywać wielokrotnie przy pracy z kolejnymi grupami.

Pakiety kodowania są propozycją dla dzieci w różnym wieku i uczące logicznego myślenia i… pracy w zespole. To jest ciężko osiągnąć, wykorzystując tradycyjne metody przy komputerze. Co więcej, niektóre rozwiązania oprócz przyswajania powyższe umiejętności pozwalają na rozwijanie… rytmiki. Warto mieć na uwadze, że muzyka i matematyka są ściśle ze sobą powiązane. Pakiety kodowania to nowa stosunkowa pozycja na rynku, ale bardzo mocna, gdyż niektóre firmy oferują bezpłatnie materiały dydaktyczne, wraz z ćwiczeniami, kartami pracy i gotowym rocznym programem zajęć!

Po ilości „prawdziwych” pakietów zweryfikować można rzetelność producenta podłogi interaktywnej. Te najsłabsze oferują bardzo ograniczoną ofertę pakietów do swoich podłóg interaktywnych, żonglując nazwami skopiowanym od liderów branży. Z kolei firmy najbardziej solidne, którym można powierzyć zaufanie, mają dużą liczbę urozmaiconych zasobów i co więcej, nie spoczywając na laurach i oglądając się na próbujących ich dogonić maruderów, tworzą co roku nowe produkty.

    Komentarze